Met trots presenteert Verkerk Modelbouw het meest geavanceerde en gedetailleerde vrachtwagen bouwpakket ooit op de markt gebracht. De Volvo FH16-750. Een exacte replica van de echte - veel bekroonde - Volvo FH in schaal 1:14. Onder volledige licentie van Volvo Trucks Sweden en Michelin tires. Door u volledig na te bouwen en personaliseren met meer dan 1100 onderdelen!

Zo realistisch dat menig Volvo liefhebber deze op foto’s niet van de echte weet te onderscheiden en daarmee de visie van Verkerk Modelbouw bevestigd.

Volledig cabine interieur

Als bouwer heeft u de keuze om de bestuurder rechts (UK) of links (EU) te plaatsen. Beide dashboards, ruitenwissers, stoelen en dode hoek spiegels worden meegeleverd.

Chrome afwerking

Waar nodig hebben we kosten noch moeite bespaard met het verchromen of mat verchromen van onderdelen. Waaronder de realistische uitgevoerde FH16 grill.

Michelin banden

Speciaal voor dit model ontwikkelt is de nieuwe Michelin bandenlijn. U ontvangt met de bouwdoos 2 Michelin XFA2 Energy singles voor en 4 XDE Multiway banden achter.

• fh16-01
  • fh16-02
  • fh16-03

Nog meer redenen voor de Verkerk Volvo.

• Hoog gedetailleerd chassis van glasvezelversterkte polycarbonaat.
  • Vooras gemonteerd met luchtvering en een speling vrije spoorstang van verchroomd metaal.
  • Achteras met differentieel en een realistische cardan met kniekoppelingen uit metaal.
  • Velgen van aluminium en echt verchroomd kunststof gemonteerd met 1.6mm bouten en moertjes.
  • Standaard geleverd met Verkerk Modelbouw kwaliteit hoog dak, zijpanelen/fenders, dak- en zijspoilers, luchtinname met harmonica voet, dak antennes, zonneklep, spiegel set, deurgrepen etc.
  • In de beschikbare motorbehuizing kan eenvoudig een Servonaut 7.2V truckmotor gemonteerd worden
  • Het model beschikt standaard over opbergruimte voor 2 accu’s en een montage plaat waarop gemakkelijk 2 speakers en diverse andere elektronische componenten gemonteerd kunnen worden.
  • Geleverd met een uitgebreide montage handleiding in Nederlands, Engels, Duits en stickersets met alle gangbare typen en Volvo stickers.
  • Eenvoudig aan te sluiten Verkerk Volvo licht set. Een digitale licht set met 7 Micro SMD-printplaatjes ontwikkelt in samenwerking met Pistenking Gmbh.

E F

Lengte